Naše služby

RTG-foto

RTG diagnostika

V našej zubnej ambulancii používame panoramatický RTG prístroj NewTom a intraorálny digitálny RTG prístroj MyRay. Sú to najmodernejšie digitálne röntgenologické prístroje s minimálnou dávkou žiarenia pre pacienta. V porovnaní so starším filmovým rtg snímkom je dávka žiarenia 10-násobne nižšia, röntgenová snímka
je lepšie čitateľná a poskytuje neporovnateľne viac informácií.

Záchovna stomatológia​

Zubný kaz a ošetrenie výplňami

Cieľom ošetrenia zubného kazu je odstrániť demineralizované, zdeštruované a infikované tkanivo zuba a zrekonštruovať  zub do pôvodného stavu. Za bežných okolností sa snažíme ošetriť zubný kaz s použitím estetických materiálov do pôvodnej prirodzenej podoby počas jednej návštevy. Celé ošetrenie je bezbolestné. Preparácia zubného kazu sa podľa najnovších poznatkov prísne obmedzuje len na časť zuba postihnutú zubným kazom so snahou čo najviac šetriť nepoškodené zubné tkanivá. V prípadoch, keď je sú rozmery zubného kazu veľké, je možné ponechať časť demineralizovaných zubných tkanív a po ich dezinfekcii  ich špeciálnym výplňovým materiálom remineralizovať. Týmto spôsobom ošetrenia častokrát predchádzame nechcenej devitalizácii zuba.

zachovna-2
endo-foto2

Endodoncia

Ošetrenie koreňových kanálikov sa odborne nazýva endodontické ošetrenie a je často nevyhnutné v prípade:
● prítomnosti bolestivosti zuba kvôli hlbokému kazu
● prítomnosti zápalového ložiska na koreni zuba
● prípravy zuba na protetické ošetrenie
● akýchkoľvek okolností, ktoré majú za následok stratu vitality zuba.

Endodontické ošetrenie patrí do skupiny najnáročnejších ošetrení, či už časovo, technicky ale aj finančne
a preto je mu dôležité predchádzať najmä pravidelný preventívnymi prehliadkami, dentálnou hygienou
a správnym postupom pri ošetrovaní kazov.

Chirurgia

Stomatochirurgia

V našej ambulancii sa venujeme bežným aj komplikovaným extrakciám zubov, ktorých deštrukcia vylučuje akékoľvek ďalšie ošetrenie a extrakcia zuba je jediným možným riešením. Riešime aj extrakcie zubov múdrosti, resp. “ osmičiek ”, ktoré vo väčšine prípadov nemajú žuvaciu funkciu v ústnej dutine, prerezávajú sa v nepriaznivej polohe a spôsobujú len ťažkosti.

chirurgia-foto
dentalna--s-logom-

Dentálna hygiena a Bielenie zubov

Návšteva dentálnej hygieničky je v dnešnej dobe  neodmysliteľnou súčasťou liečebného plánu stomatologického ošetrenia. Výrazne vplýva pri prevencii  vzniku zubného kazu a ochorení parodontu ako je napríklad zápal ďasien, parodontitída a kývavosť zubov. Jej pravidelné absolvovanie taktiež úplne odstraňuje zápach z úst.
Ošetrenie u dentálnej hygieničky sa odporúča absolvovať 2x ročne.
Jeho priebeh pozostáva z nasledovných úkonov:
● Diagnostika zápalu ďasien a parodontálnych vačkov.

● Inštruktáž domácej hygieny – viete, ktorá zubná kefka je tá správna, aký je najvhodnejší spôsob čistenia zubov, a že aj medzizubné priestory si zaslúžia svoju vlastnú kefku? Tu sa to dozviete.

● Odstránenie zubného kameňa pomocou ultrazvuku a kyriet.

● Odstránenie povlakov a pigmentácií od kávy, čaju atď. použitím leštiacej pasty alebo metódou Airflow.

● Fluoridácia zubov pre posilnenie skloviny a pre zníženie citlivosti po dentálnej hygiene.

Celé ošetrenie trvá  45-60minút.  Dentálna hygiena sa následne odporučí zopakovať o 6 mesiacov. Je to dôležité
z hľadiska  kontroly, opakovanej inštruktáže a motivácie pre osvojenie si správnej techniky pre vašu dokonalú
domácu hygienu.

Protetika

Pod zubnou protetikou rozumieme nahrádzanie veľkej straty zubného tkaniva na zuboch alebo aj celých zubov.

U nás v ambulancii sa venujeme výrobe protetických prác pomocou CEREC systému, ktoré sú zhotovené do druhého dňa.
Protetické práce:
– korunky
– mostíky
– snímateľné náhrady
Vďaka korunkám dokážeme zachrániť aj silne deštruované zuby. Hlavnou úlohou je zabezpečenie funkčnosti žuvacieho aparátu rovnako ako aj estetické obnovenie úsmevu pacienta.